Barnehageåret 2023-2024

ÅRSHJUL

• BARNEHAGEN ER STENGT – fredag 15 september = Planleggingsdag
  • September/ oktober – Vi høster epler, sukkererter, gulrot, bringebær, solbær, moreller og rips. Vi plukker ringblomst og andre spiselige blomster
  • BARNEHAGEN ER STENGT – onsdag 4 oktober = Planleggingsdag
  • BARNEHAGEN ER STENGT – fredag 17 november = Planleggingsdag
  • Fredag 1 desember – Rampenissen Alvin flytter inn…
  • Onsdag 13 desember – Luciafest (Barnas familier inviteres til kl 16.30. Julelysene er tent. Vi koser oss ute sammen med førjulsstemning. Barna går i Luciatog og vi spiser lussekatter og drikker gløgg. Arrangementet foregår ute. Mer informasjon kommer)
  • Tirsdag 19 desember – Nissefest (Vi kler oss ut som nisser og spiser grøt – Nissen pleier å komme på besøk)
  • BARNEHAGEN ER STENGT HELE JULEN fra og med lille julaften lørdag 23 desember til og med mandag 1 januar. (Første barnehagedag etter nyttår er tirsdag 2 januar 2024)
  • Fredag 9 februar – KARNEVAL
  • BARNEHAGEN ER STENGT I PÅSKEN – f.o.m mandag 25 mars t.o.m mandag 1 april
  • Mai måned – Vi sår i pallekarmene
  • BARNEHAGEN ER STENGT – onsdag 1 mai (Arbeidernes dag)
  • BARNEHAGEN ER STENGT – torsdag 9 mai (Kristi Himmelfart) og fredag 10 mai (planleggingsdag)
  • Torsdag 16 mai – Vi øver på å gå i tog/ synger 17-maisanger og spiser pølser og is i barnehagen
  • Fredag 17 mai – BARNEHAGEN ER STENGT (Foreldre kan gå i tog sammen med barna med barnehagens fane – dette er foreldrestyrt og frivillig)
  • BARNEHAGEN ER STENGT – mandag 20 mai (2 pinsedag)
  • BARNEHAGEN ER STENGT – tirsdag 21 mai (Planleggingsdag)
  • Mandag 29 mai – BARNEHAGEN ER STENGT – Andre Pinsedag
  • Juni måned – Gårdsbesøk og besøk hos Odd og hestene på Harestua
  • SOMMERSTENGT – hele juli måned (fra 1 til 31) – Første barnehagedag etter ferien er torsdag 1 august 2024

PLANLEGGINGSDAGER (barnehagen er stengt)

Fredag 15 september

Onsdag 4 oktober

Fredag 17 november (Felles planleggingsdag med andre barnehager i Lunner kommune)

Fredag 10 mai (dagen etter Kristi Himmelfart)

Tirsdag 21 mai (Felles planleggingsdag med andre barnehager i Lunner kommune)