Klær og sånt

Utstyrsliste til oppstart i barnehagen:

– Vogn, teppe, myggnetting, regntrekk, smokk, bamse o.l til soving ute
– En pakke bleier
– En pakke våtservietter
– En Zinksalve / pudder
– Solkrem og solhatt/ caps
– Joggesko og støvler
– Regnbukse og regnjakke
– Fem par sokker
– Fem bodyer hvis dere bruker det
– Fem t-skjorter / trøyer / overdeler
– Tre bukser
– En skjorts / skjørt / kjole
– En genser

Skiftetøy legges i kurv i garderobeskuffen på barnets plass (Merk alle klær med navn)

Støvler og sko settes på skohyllene ved inngangsdøren (Merk alt fottøy med navn)

Bleier, våtservietter og Zinksalve/ pudder legges i barnets kurv på stellerommet

Vi ønsker også at dere tar med bilder / foto av alle viktige familiemedlemmer. Vi lager en liten “familieplansje” til å henge opp på veggen slik at vi i barnehagen kan snakke om dere hjemme. Husk å skrive på baksiden av bildene hvem det er bilde av.

VINTERKLÆR:

• Vinterdress
  • Vinterstøvler
  • Tynt ullundertøy
  • Tykkere ullbukse og ullgenser
  • Tykke ullsokker x 2 stk
  • Hettelue eller lue og hals
  • Vintervotter med for x 2

Soving ute i telt på verandaen:

Barna sover ute i telt på verandaen hele året. På sommeren har vi air-condition som vi setter på ved behov. På vinteren varmes teltene opp med varmeovn. Likevel er det kaldt å sove ute på vinteren, så det er viktig at barna har varme og behagelige klær å sove i. Barnehagen har voksiposer til utlån dersom dere ikke ønsker å ta med egne poser. Barna må ha:

• Vogn
  • Ullpledd