bursdager og andre høytider

Bursdager i barnehagen

Barna blir gjort ekstra stas på den dagen de har bursdag. I samarbeid med foreldrene legger vi til rette for en eventyrlig dag for bursdagsbarnet!!

Adventstund hver dag i desember

Hver dag i desember har vi adventstund etter at barna har sovet. Vi velger å legge denne stunden til dette tidspunktet slik at alle skal være uthvilte og forhåpentligvis få mest mulig utbytte av det. I adventstund synger vi julesanger og henger opp et hjerte på julekalenderen vår og alle barna får en pepperkake. Kalenderen er et et juletre vi har laget på veggen. I slutten av desember vil treet være pyntet med masse julehjerter.

Lucia fredag 13 desember

Vi lager lussekatter som vi spiser i adventsstund denne dagen. Vi skal vise fram en liten videosnutt av barn som går i luciatog og synge luciasangen sammen med barna på videoen. Vi velger å ikke arrangere luciatog som barna deltar i da foreløpig er for små til å ha glede av det. Men lussekatter og sang det har de glede av!

Nissefest tirsdag 10 desember

Denne dagen har vi nissefest. Det er derfor fint om barna har på seg røde klær og en nisselue når de kommer. Vi skal spise risengrynsgrøt kl 14.00. Dersom foreldre har mulighet til å delta er dere hjertelig velkomne!

Julegløgg for foreldre onsdag 18 desember

Vi inviterer foreldre til en liten juleavslutning kl 16 denne dagen. Vi serverer gløgg og pepperkaker. Alle barna får med seg en pose med julegaver de har laget til familien sin. Vi gleder oss til en koselig ettermiddag.

Karneval – mer informasjon kommer senere

Påskeegg-jakt  – mer informasjon kommer senere

17 mai  – mer informasjon kommer senere

Sommeravslutning  – mer informasjon kommer senere